Het aller aller laatste verslag vanuit Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Danielle Bult - WaarBenJij.nu Het aller aller laatste verslag vanuit Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Danielle Bult - WaarBenJij.nu

Het aller aller laatste verslag vanuit Paramaribo

Blijf op de hoogte en volg Danielle

17 Januari 2014 | Suriname, Paramaribo

Hee hallo iedereen.

Hier al weer mijn laatste verslag. Ik heb lang niets meer van me laten horen maar we hebben ontzettend veel gezien en gedaan.

De december maand is voorbijgevlogen. Kerst in Suriname. Dat was wel even anders als in Nederland. Zon in plaats van kou, de familie van de huisbaas in ons huis in plaats van kerst met mijn familie. Toch hadden we genoeg lekkere dingetjes in huis, wat natuurlijk wel bij kerst hoort. En ook hebben we gezellig All you need is Love gekeken voor het ultieme kerstgevoel.
Vele streetparty's hebben plaats gevonden en ook stond oud en nieuw voor de deur. Wauw wat een feest zeg! Dit wordt wel even iets anders gevierd als een in Nederland. Geen carbid schieten, of avondje lam zuipen in het Pool centrum. Maar overdag was er al groot feest met een hele pagara estafette. Allemaal duizend matten door het hele centrum. We liepen met doeken voor onze monden, zonnebrillen op en oordopjes in de oren. Dit was wel echt nodig en gelukkig waren we niet de enige die er zo bij liepen. Na de estafette was er de hele dag feest in het centrum, in het ziekenhuis en overal en nergens. We hebben om 20.00 onze tijd dus 0.00 bij jullie ook nog even geproost met een Borgoe op het nieuwe jaar. Bij jullie was het natuurlijk al 2014. Vervolgens hebben we ons feest verder verplaatst naar 't vat en naar Zus en Zo waar we een top oud en nieuw gevierd hebben.

Na Oud en nieuw hebben we onze laatste stagedagen gehad. Yes, ein- de- lijk geen stage meer. Maar achteraf zijn die 12 weken ontzettend snel gegaan en hebben we veel gezien en geleerd.
Op onze laatste stagedag hadden we ook een enorm fijn vooruitzicht. Mijn lieve vriendje zat al in het vliegtuig om mij op te komen zoeken. Jippie. Wat was het fijn om elkaar na drie maanden weer te zien zeg. We hebben deze 11 dagen enorm veel gedaan en hebben bijna geen tijd gehad om stil te zitten. Ik heb hem alle trekpleisters laten zien, en waar hij onder de indruk van was, voelde voor mij al als normaal. Met oversteken was het voor cas wel even wennen, want oja ze rijden hier links. En wanneer wij het lekker fris hadden zweette hij zich dood. Arm ding. Maar we kunnen in ieder geval zeggen dat wij hier goed ingeburgerd zijn.
Tijdens deze dagen hebben we ook nog een paar leuke tripjes gehad. Zo hebben we de Brownsberg beklommen en hebben we even verkoeling gezocht bij de Irenevallen en de Leovallen. Wauw.
De volgende trip was Galibi. Omdat we nog niet in het hoofdseizoen zaten van de grote schildpadden hebben we er helaas geen één gezien. Wel heb ik voor de tweede keer een enorme spin op me gehad. Niet alleen op mijn armen maar ook op mijn hoofd. 'Waaaaarom deed ik dat?' De volgende tripjes waren Santigron en Quad rijden. Deze waren beiden ook super super leuk.

Je kan dus wel concluderen dat we volop genoten hebben. Nu is het al weer tijd voor de laatste cocktailtjes, de laatste stapavondjes, de laatste zon van Suriname, de laatste dagen met z'n drietjes. Nog maar 8 dagen te gaan en we vliegen naar Nederland. Wat is de tijd toch snel gegaan. Morgen pakken we onze koffers en vliegen we nog even voor 5 dagen naar Curaçao. Vervolgens zijn we nog anderhalve dag in het mooie Suriname. En dan is het tijd om gedag te zeggen, en alles achter ons te laten. Ik denk dat ik de 'no spang' mentaliteit nog wel even ga missen maar ook de zon en mijn lieve vriendinnetjes waar ik toch 24/7 een top tijd mee gehad heb. We nemen een geweldige ervaring mee, mijn rugzakje is gevuld.

Lieve mensen. Nu kan ik het eindelijk zeggen: 'Tot volgende week!!'
Lieve familie en vriendinnetjes: Ik ga jullie dood knuffelen hihi
Bigi Brasa <3

  • 17 Januari 2014 - 23:38

    Simone:

    Lieve topper,
    wat een geweldige ervaringen beleef je daar toch!
    een belevenis om nooit te vergeten..
    Nog één week om vollop te genieten, die gun ik je enorm!
    Maar.... daarna ben ik ontzettend blij, en kijk ik
    vreselijk naar uit om jou een dikke knuffel te geven!
    dikke kus, Simone!

  • 18 Januari 2014 - 16:01

    Manon:

    aaaa lieverd wat een leuk verhaal weer! ik krijg tranen in m'n ogen bij het lezen van je laatste stukje. inderdaad, je rugzak is gevuld! een geweldige ervaring om mee te maken, eentje om nooit te vergeten. GENIET er nog even volop van meis, voor je het weet zit je in het vliegtuig terug naar dit land.. het land vol stress en waar tijd een onmisbaar begrip is. maar waar we elkaar wel weer eindelijk kunnen zien en idd kunnen doodknuffelen! en waar we volop over Suriname kunnen praten, een heerlijk land waar we nu beide een aantal maand hebben gezeten.

    bigi brasa en bosi popje, tot volgende week <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 18 Sept. 2013
Verslag gelezen: 1386
Totaal aantal bezoekers 5374

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2013 - 26 Januari 2014

Suriname 2013

Landen bezocht: